Wraz ze szturmem sztucznej inteligencji, który zaobserwowaliśmy w zeszłym roku, branża marketingu wideo przechodzi czas prawdziwej ewolucji. Pojawiają się nowe narzędzia i możliwości, które wpływają na doświadczenia konsumentów, a tym samym konsumpcję treści wideo. Jeśli zastanawiasz, jak ukierunkować swoją strategię marketingową, aby osiągać założone cele biznesowe, zobacz najbardziej obiecujące kierunki na ten rok.
Video marketing - prognozy na 2024 rok
Nie da się ukryć, że w obecnym roku dalej, niezmiennie królować będzie video marketing. Czasy czytania długich artykułów, skomplikowanych instrukcji, czy innych form tekstowych minęły bezpowrotnie na rzecz krótkich, prostych video.
Dlatego na popularności zyskiwać będzie coraz bardziej explainer video. Czyli nagrywanie skondensowanych, niedługich filmów edukacyjnych, które przedstawiają skomplikowane zagadnienia w przystępny dla odbiorców sposób. Staną się one wręcz nieodłącznym elementem strategii marketingowej.
Przewiduje się, że rosnące zapotrzebowanie na łatwo przyswajalne treści skieruje uwagę na explainer video, zarówno dla firm, jak i edukacyjnych platform online. Już w 2023 r. według statystyk 52% marek zaczęło tworzyć video w celu edukacji swoich odbiorców (źródło: dash.app). Teraz z pewnością ten wynik się zwiększy.
Mało tego na znaczeniu będą miały również technologie rozszerzonej rzeczywistości (XR), takie jak rzeczywistość wirtualna (VR) i rzeczywistość rozszerzona (AR). Staną się one jeszcze bardziej powszechne w produkcji wideo. W rezultacie twórcy treści będą eksperymentować z interaktywnymi narracjami, umożliwiając widzom aktywny udział w świecie wirtualnym.
Wzrośnie też popularność animacji 3D w marketingu, a szczególnie do tworzenia dynamicznych i porywających kampanii reklamowych. Przykładem już zrealizowanej jest rewelacyjna kampania ,,Złap Hakera’’ Banku ING, która edukuje odbiorców w zakresie cyberbezpieczeństwa.
A to jeszcze nie koniec…
Video AI, czyli co nowego przyniesie nam sztuczna inteligencja w 2024 r.?
Nie może zabraknąć w naszym zestawieniu sztucznej inteligencji, która szturmem zrewolucjonizowała wiele branż w ubiegłym roku. Wprowadziła tym samym niemałe zamieszanie, ale też otworzyła drzwi do nowych możliwości, nie tylko w obszarze video marketingu. Jak zatem będzie wyglądała integracja sztucznej inteligencji w produkcji materiałów wideo i animacji?
Sztuczna inteligencja zostanie wykorzystywana do personalizacji treści wideo w oparciu o analizę danych odbiorców. Twórcy będą dostosowywać treści w czasie rzeczywistym, dostarczając spersonalizowane doświadczenia widzom na podstawie ich preferencji i zachowań online.
Na znaczeniu zyska też technologia deepfake, pozwalająca na realistyczne manipulacje treściami wideo i animacji 3D. W rezultacie twórcy będą mogli eksperymentować z tworzeniem bardziej realistycznych postaci i scen, co otworzy nowe możliwości nie tylko w zakresie filmów animowanych.
A także interaktywne formy wideo, dzięki którym widz będzie mógł być w pełni zaangażowany. Klikalne ankiety, quizy, tworzenie historii w czasie rzeczywistym lub inne formy zaangażowania odbiorcy video, to kierunek, którym w 2024 r. warto podążać.
Jednak AI nadal nie zastąpi…ludzkich interakcji.
Emocje, naturalność i prawdziwe relacje
Mimo że sztuczna inteligencja zadomowiła się w naszej rzeczywistości na dobre i raczej będzie szła naprzód, niż stała w miejscu, nadal w cenie będzie żywy człowiek i prawdziwe relacje, a w tym też dobry storytelling oddziaływający na emocje odbiorców. Naturalność i autentyczność bez filtrów będą na wagę złota.
Dlatego transmisje na żywo, kulisy produkcji, sesje Q&A, relacje nie stracą na znaczeniu w strategiach marketingowych, a wręcz odwrotnie, będą nadal chętnie wykorzystywane do rozmowy z odbiorcami i budowania ich zaufania względem marki.
AI daje naprawdę wiele możliwości, jednak nie jest to narzędzie na tyle dopracowane, by mogło być naturalne, autentyczne i w pełni ludzkie pod kątem emocji. Dlatego w strategiach marketingowych w 2024r. warto korzystać z tego, co oferuje nam sztuczna inteligencja, ale nie powinno się w pełni rezygnować z klasycznych realizacji. I na pewno przyglądać się i śledzić ulepszenia, jakie dalej będą wprowadzanej do tej technologii.
W 2024 r. reklama wideo z nagrodami zyska jeszcze bardziej na znaczeniu ze względu na podejście skoncentrowane na użytkowniku. W tym formacie widzowie dobrowolnie wchodzą w interakcję z reklamą w zamian za nagrodę, np. walutę w grze lub rozszerzony dostęp do treści. To wzajemnie korzystne rozwiązanie zapewnia wysoki współczynnik oglądalności i sprzyja pozytywnemu postrzeganiu marki.
W przestrzeni social media dalej królować będą livestreamy, krótkie filmy oraz interaktywne wideo. Są one nadal kluczowe dla zaangażowania użytkowników. Poszukiwanie nowych form dotarcia do odbiorców widoczne jest również na LinkedInie, gdzie coraz bardziej popularny staje się format carousel, czyli rodzaj publikacji składającej się z ciągu kilku wizualizacji, którym towarzyszy tekst. Ten format oferuje bardziej nowoczesny i angażujący formatu treści w news feedzie, a co najważniejsze jest interaktywny.
Podsumowując. W gąszczu konkurencji te marki, które będą w swoim marketingu video nie tylko stawiały na interakcje i autentyczność, ale też poruszać uczucia odbiorców, niezależnie, czy to stosując humor, motywację, czy wyciskacze łez, zbudują głębsze relacje z widzami i osiągną sukces.
Comments